فهرست و معرفی کتابهای ترجمهشده توسط محمدجعفر مصفا
تألیف جیدو کریشنامورتی: تألیف کارن هورنای:
۱. حضور در هستی ۱. تضادهای درونی ما
۲. نگاه در سکوت ۲. شخصیت عصبی زمانهٔ ما
۳. فراسوی خشونت ۳. عصبیت و رشد آدمی
۴. شادمانی خلاق
۵. شرح زندگی
۶. شعلهٔ حضور و مدیتیشن
۷. تعالیم کریشنامورتی
۸. سکون و حرکت
۹. عشق و تنهایی
» برای تهیه کتابهای ترجمهشده توسط محمدجعفر مصفا، به کتابفروشیها مراجعه نمایید. لطفاً در این مورد با ما تماس نگیرید. سایت محمدجعفر مصفا فقط تألیفات محمدجعفر مصفا را ارائه مینماید.
معرفی ترجمههای فوق(عکس روی جلد و متن پشت جلد):
ترجمههای تألیف جیدو کریشنامورتی:
حضور در هستی:
فكر به طور حتم مانع تجلی عشق است. فكر ریشه در حافظه دارد، مبتنی بر خاطره است، و عشق چیزی غیر از خاطره است. ماهیت فكر، جدایی و تفرق است. احساس، زمان و فاصله، احساس جدا بودن و اندوه ناشی از آن حاصل یك فعل و انفعال فكری است.
فكر بطور اجتنابناپذیری منجر به احساس تعلق و تملك میشود، و احساس تملك حسادت به بار میآورد. و آنجا كه حسادت هست مسلماً عشق نیست. و تمام رنجها و گرفتاریهای انسان بدان جهت است كه فكر نقش عشق را بازی میكند.
فكر بطور اجتنابناپذیری منجر به احساس تعلق و تملك میشود، و احساس تملك حسادت به بار میآورد. و آنجا كه حسادت هست مسلماً عشق نیست. و تمام رنجها و گرفتاریهای انسان بدان جهت است كه فكر نقش عشق را بازی میكند.
----
نگاه در سکوت:
چگونه میتوان در كیفیتی ورای زندگی و مرگ زیست؟ آیا بین زندگی و مرگ جدایی هست؟ انسانی كه هنر زیستن عمیق در آنات بیزمان را آموخته است، و ذهنش لحظه به لحظه بر گذشته میمیرد، بر لذتها، دانستهها، باورها، تضادها، تعلقات و بر همهٔ چیزهای حقیرانهای كه با آن این جهان آشفته و پر رنج را با انواع تضادهای درونی و برونیاش آفریده است، از مرگ نمیترسد و عشق را تجربه میكند.
----
فراسوی خشونت:
دنیایی كه ما ساختهایم پر از خشونت است؛ زیرا خود ما انسانها پر از خشمیم. محیط و فرهنگی كه در آن زندگی میكنیم محصول نزاعها، كشمكشها، رنجها و بیرحمیهایی است كه خود اسیر آن هستیم. بنابراین مهمترین سؤال این است كه آیا ما انسانها میتوانیم وجود خویش را از خشونت شدیدی كه حاكم بر آن است پاك گردانیم؟
ما موجوداتی پر از خشمیم. سراسر زندگی ما آدمیان در خشم گذشته است و میگذرد. اكنون من به عنوان یك انسان میخواهم ببینم چگونه میتوانم خود را فارغ از خشونت گردانم؛ چگونه میتوانم به فراسوی خشم بروم.
ما موجوداتی پر از خشمیم. سراسر زندگی ما آدمیان در خشم گذشته است و میگذرد. اكنون من به عنوان یك انسان میخواهم ببینم چگونه میتوانم خود را فارغ از خشونت گردانم؛ چگونه میتوانم به فراسوی خشم بروم.
----
شادمانی خلاق:
من و تو انسان ذاتاً استعداد و ظرفيت شادمانه زيستن، خلاقيت و در ارتباط بودن با چيزي را داريم كه برون از حيطهي زمان است. شادماني خلاق موهبتي نيست براي معدودي انسان استثنايي؛ پس چگونه است كه اكثريت وسيع آدميان از موهبت شادمانه زيستن محرومند؟! چگونه است كه بعضي انسانها عليرغم شرايط و حوادث سخت زندگي با عمق هستي شادمانهي خويش در ارتباطند ولي بعضي ديگر تحت تأثير مخرب آن شرايط و حوادث قرار ميگيرند و شادماني و غناي دروني خويش را از دست ميدهند؟!
----
شرح زندگی: (این کتاب، زندگینامه و بیوگرافی جیدو کریشنامورتی نیست!)
عشق یك چیز فوقالعاده است، بدون عشق زندگی بیثمر است، مثل زمین شورهزار است. شما ممكن است ثروت بسیار داشته باشید، بر مسند قدرت نشسته باشید، ولی بدون شكوه و زیبایی عشق، دیری نمیپاید كه زندگی تبدیل به رنج و بدبختی و پریشانی میگردد. در عشق این معنا نهفته است كه طرفین یكدیگر را آزاد بگذارند تا هر یك به كمال شكوفایی و غنای روانی خویش برسد، تا چیزی بیشتر و بزرگتر از یك ماشین اجتماعی محض باشد. در عشق فشار و اجبار مفقود است. خواه ایجاد قید و اجبار صریح باشد، یا پنهان در زیر پوشش وظیفه و مسؤولیت. آنجا كه فشار و سلطه به هر شكل وجود دارد، عشق نیست.
----
شعلهٔ حضور و مدیتیشن:
مدیتیشن یكی از بزرگترین هنرهای زندگی است ـ شاید بزرگترین هنر است. و شخص نمی تواند آن را از دیگری بیاموزد و این است رمز زیبایی آن. برای آن هیچ روش و تكنیكی نیست. در این صورت برای تحقق آن هیچ مرجع و "دیگری" در كار نیست. هنگامی كه شما خود را میپایید و نسبت به خود توجه دارید، هنگامی که به چگونگی سخن گفتن، چگونگی خوردن، راه رفتن، نفرت ورزیدن، رشك ورزیدن و تمام حركات و رفتار خود توجه دارید و از طریق این توجه گسترده، محدودناشده و انتخابناشده نسبت به تمامیت هستی خویش شناخت و آگاهی مییابید، عملاً در كیفیت مدیتیشن هستید.
----
تعالیم کریشنامورتی:
آنچه بین انسانها ادراك و تفاهم ایجاد می كند عشق است. هنگامی كه قلب شما پر از عشق است، به همه چیز زندگی گوش فرا خواهید داد ـ به آن گدای برهنه گوش خواهید كرد؛ به خندهٔ طبیعی و زیبای یك كودك گوش خواهید كرد؛ رنج و اندوه بشریت را درك خواهید كرد.
عشق، شفقت، رأفت و مهر هرگز منجر به اختلاف و خصومت نمیشود. عشق هستی انسان را بسیار حساس، نرم و انعطافپذیر مینماید. و آنچه حساس و انعطافپذیر است استعداد و قابلیت نوشوندگی دارد. و حقیقت تنها در یك هستی نوشونده تبلور مییابد. حقیقت را به ذهن و قلبی كه به وسیلهٔ جهل، تعصب، كینه و خصومت سخت و سنگین شده است راه نیست.
عشق، شفقت، رأفت و مهر هرگز منجر به اختلاف و خصومت نمیشود. عشق هستی انسان را بسیار حساس، نرم و انعطافپذیر مینماید. و آنچه حساس و انعطافپذیر است استعداد و قابلیت نوشوندگی دارد. و حقیقت تنها در یك هستی نوشونده تبلور مییابد. حقیقت را به ذهن و قلبی كه به وسیلهٔ جهل، تعصب، كینه و خصومت سخت و سنگین شده است راه نیست.
----
سکون و حرکت:
گفتهایم که اگر عشق هست، وابستگی نیست، و اگر وابستگی هست، عشق نیست. پس دیدیم که از طریق نفی، از طریق نفی و کنار گذاشتن چیزهایی که نیستند، اساسیترین عامل ایجاد مسئله را از بین بردیم. میدانید مفهوم همهٔ اینها در زندگی روزمرهٔ شما چیست؟! این است که هرگز چیزی که همسرم، همسایهام، همکارم به من گفتند را به خاطر نسپارم. خاطرهٔ هیچ رنجش و آزاری را به حافظه نسپارم. به تصویری که از او ساختهام وابسته نباشم. من وابسته به تصویری بودم که فکر از او ساخته بود - این تصویر که او با فلان حرفش مرا تحقیر کرده و آزار داده، یا مرا تجلیل کرده، تملق گفته و به من احساس بزرگی داده. همهٔ این تصاویر ثبتشده کار فکر است. حرکت فکر تصاویر را خلق کرده است. و من به همین تصاویر وابسته بودم _ نه به واقعیت مثلاً همسرم. اکنون با این تشخیصها و آگاهیها، وابستگی به کلی زایل شده است.
----
عشق و تنهایی:
ذهنی كه آزاد گشته و به ورای احساس رنج و اندوه رفته از هرگونه آزار و ضربه دیدن مصون خواهد ماند و در هیچ شرایطی هیچ ضربهای نمیتواند بر او وارد بشود و اثر بگذارد. بر چنان هستی آزاد و فارغی نه مداهنه و تملق اثر میگذارد و نه نیش و ضربه؛ هیچ چیز نمیتواند بر آن ذهن اثرگذار باشد و البته این بدان معنا نیست كه چنان ذهنی یك دیوار دفاعی به دور خود كشیده است، بلكه برعكس است؛ آن ذهن فوقالعاده حساس، انعطافپذیر، نرم و دریافتكننده است.
در آن صورت است كه شما كشف خواهید كرد كه عشق چیست.
در آن صورت است كه شما كشف خواهید كرد كه عشق چیست.
----
ترجمههای تألیف کارن هورنای:
تضادهای درونی ما:
كارن هورنای در سال 1885 در آلمان متولد شد. تحصیلات خود را در پزشكی و روانپزشكی در همانجا به پایان رسانید. در سال 1932 به آمریكا مهاجرت نمود و به عنوان استاد دانشگاه در رشته روانكاوی مشغول به تدریس شد. در ضمن با همكاری عدهای از همكاران و شاگردان خود مؤسسهای به نام "مؤسسه روانكاوی هورنای" در نیویورك دایر نمود، كه هماكنون این مؤسسه به وسیله شاگردان او اداره میشود.
كارن هورنای بسیاری از نظریات فروید، از جمله نظریه معروف "غریزهٔ جنسی" او را رد میكند. وی برخلاف فروید كه علت اساسی بیماریهای روانی را سركوب نمودن تمایلات غریزی و از همه مهمتر غرایز جنسی میداند، معتقد است كه بیماریهای روانی حاصل روابط خشن و ناهنجار افراد محیط با كودك میباشد.
كارن هورنای در سال 1952 در آمریكا درگذشت.
كارن هورنای بسیاری از نظریات فروید، از جمله نظریه معروف "غریزهٔ جنسی" او را رد میكند. وی برخلاف فروید كه علت اساسی بیماریهای روانی را سركوب نمودن تمایلات غریزی و از همه مهمتر غرایز جنسی میداند، معتقد است كه بیماریهای روانی حاصل روابط خشن و ناهنجار افراد محیط با كودك میباشد.
كارن هورنای در سال 1952 در آمریكا درگذشت.
----
شخصیت عصبی زمانهٔ ما (عصبانیهای عصر ما):
شخصیت عصبی زمانهٔ ما مهمترین و جامعترین اثر کارن هورنای روانکاو برجسته معاصر است؛ وی بدلیل نظرگاههای انتقادی که نسبت به نظریه روانکاوی فروید داشته است از مکتب فرویدیسم فاصله میگیرد و از سرآمدان و پیشروان روانکاوی جدید بشمار میآید.بر خلاف فروید که منشا نابسامانیهای روحی و روانی را سرکوب تمایلات غریزی و جسمانی میداند، خانم هورنای معتقد است که محیط نابهنجار دوران کودکی زمینهساز اصلی عصبیت است و اضطرابی که از این طریق در وجود فرد پا میگیرد و ناتوانی فرد در مقابله با این اضطراب دو ستون اصلی عصبیت به شمار میآیند؛ و تضاد سه تمایل عمدهای که در فرد در واکنش با محیط ناسالم بصورت برتریطلبی، مهرطلبی و انزواطلبی پدید میآید مسالهٔ لاینحل فرد عصبی میگردد.
----
عصبیت و رشد آدمی:
كارن هورنای در سال 1885 در آلمان متولد شد. تحصیلات خود را در پزشكی و روانپزشكی در همانجا به پایان رسانید. در سال 1932 به آمریكا مهاجرت نمود و به عنوان استاد دانشگاه در رشته روانكاوی مشغول به تدریس شد. در ضمن با همكاری عدهای از همكاران و شاگردان خود مؤسسهای به نام "مؤسسه روانكاوی هورنای" در نیویورك دایر نمود، كه هماكنون این مؤسسه به وسیله شاگردان او اداره میشود.
كارن هورنای بسیاری از نظریات فروید، از جمله نظریه معروف "غریزهٔ جنسی" او را رد میكند. وی برخلاف فروید كه علت اساسی بیماریهای روانی را سركوب نمودن تمایلات غریزی و از همه مهمتر غرایز جنسی میداند، معتقد است كه بیماریهای روانی حاصل روابط خشن و ناهنجار افراد محیط با كودك میباشد.
كارن هورنای در سال 1952 در آمریكا درگذشت.
كارن هورنای بسیاری از نظریات فروید، از جمله نظریه معروف "غریزهٔ جنسی" او را رد میكند. وی برخلاف فروید كه علت اساسی بیماریهای روانی را سركوب نمودن تمایلات غریزی و از همه مهمتر غرایز جنسی میداند، معتقد است كه بیماریهای روانی حاصل روابط خشن و ناهنجار افراد محیط با كودك میباشد.
كارن هورنای در سال 1952 در آمریكا درگذشت.
----
+ چنانچه خدمات و اطلاعرسانی سایت محمدجعفر مصفا را مفید میدانید، و مایل به گسترش مؤثر آثار و سخن محمدجعفر مصفا هستید، از ما حمایت نمایید. جهت حمایت، به صفحهٔ کمک به سایت مراجعه نمایید.
+ برای دریافت اطلاعات دربارهٔ نحوهٔ تهیه DVD کامل سایت، حاوی تمامی فایلهای سایت از جمله فایلهای تمامی جلسات، مصاحبهها و گفتگوها، به صفحهٔ سفارش محصولات مراجعه نمائید. (اینجـا کلیک کنید.)
+ چنانچه خدمات و اطلاعرسانی سایت محمدجعفر مصفا را مفید میدانید، و مایل به گسترش مؤثر آثار و سخن محمدجعفر مصفا هستید، از ما حمایت نمایید. جهت حمایت، به صفحهٔ کمک به سایت مراجعه نمایید.
+ مجموعهٔ کامل فايلهای صدا، متن و ویدیوهای موجود در سایت (جلسات برگزار شده، گفتگوها و ...) را از سه آشیو بزرگ صوتی تصویری سایت نیز میتوانید به رایگان دریافت کنید:
----
» برای تهیه کتابهای ترجمهشده توسط محمدجعفر مصفا، به کتابفروشیها مراجعه نمایید. لطفاً با ما تماس نگیرید. سایت محمدجعفر مصفا فقط تألیفات محمدجعفر مصفا را ارائه مینماید.
» جهت تهیهٔ DVD کامل وبسایت محمدجعفر مصفا، حاوی تمامی فایلهای سایت از جمله فایلهای تمامی جلسات، مصاحبهها و گفتگوها، به صفحهٔ سفارش مراجعه نمایید.
» برای اطلاع از انتشار کتاب(های) جدید محمدجعفر مصفا میتوانید در بخش خبرنامه عضو شوید.
» جهت تهیهٔ DVD کامل وبسایت محمدجعفر مصفا، حاوی تمامی فایلهای سایت از جمله فایلهای تمامی جلسات، مصاحبهها و گفتگوها، به صفحهٔ سفارش مراجعه نمایید.
» برای اطلاع از انتشار کتاب(های) جدید محمدجعفر مصفا میتوانید در بخش خبرنامه عضو شوید.
۱ نظر :
با سلام و درود
برای خرید کتاب ۱.عصبیت و رشد آدمی ۲.ضادهای درونی ماو لطفا راهنمایی بفرمایید.
با سپاس علی از شیراز
ارسال یک نظر
» لطفاً نظر خود را به خط فارسی بنویسید.
» اگر مایل به تماس با مدیر سایت یا محمدجعفر مصفا هستید، فقط از طریق صفحهٔ "تماس با ما" و ارسال ایمیل اقدام کنید.